Projekty

RrrRenderer

[OBRAZEK]

RrrRenderer to aplikacja, która za pomocą popularnej ostatnimi czasy techniki ray tracing (z ang. śledzenia promienia) renderuje obrazek na podstawie podanych parametrów.


[OBRAZEK]

Ray tracing to algorytmy, które symulują to, w jaki sposób widzimy - obiekt, który emituje światło, emituje także nieskończoną ilość promieni świetlnych. Jeżeli część z nich odbije się od przeszkód i “wpadnie“ do naszego oka, to widzimy kolor. Niestety, komputery nie są w stanie obliczyć takiej ilości promieni. Algorytmy ray tracingu radzą sobie z tym ograniczeniem przez symulację promieni wstecznie - oznacza to, że sprawdzamy jedynie te promienie, które dotarły do naszego oka (kamery).


[OBRAZEK]

Renderowanie grafiki wykorzystujące wszelkie techniki śledzenia promieni ma jedną, główną przewagę nad klasycznym podejściem do generowania obrazów: rasteryzację, która pozwala na fotorealistyczną grafikę. Nie ma jednak nic za darmo - rendering fotorealistycznej grafiki wymaga czasu i zasobów. Obecnie aplikacja pozwala na renderowanie kul o różnych materiałach (np. plastik czy metal) i parametrach.

Program został wykonany z użyciem C++17 oraz biblioteki Armadillo, służącej do obliczeń algebry liniowej.

Kod programu można podejrzeć na naszym githubie.

Data zakończenia: 17.9.2019

Autorzy

Kamil Sykuła